Голубинський заклад дошкільної освіти Полянської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області








Методична робота

 

С П И С О К

педагогічних працівників Голубинського закладу дошкільної освіти

Полянської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області,

які будуть атестуватися у 2022 році

№ з/п

Прізвище, ім’я, по батькові

Посада

Коли і який ВНЗ закінчив, спеціальність за дипломом

З якого року працює у навчальному закладі

Рік та результати останньої атестації

Рік підвищення кваліфікації, номер свідоцтва

На яку категорію, звання претендує

1.

Зузак Ірина Романівна

вихователь

Мукачівський державний університет здобула кваліфікацію: ступінь вищої освіти магістр, спеціальність «Дошкільна освіта»  в 2020 році, вихователь дітей дошкільного віку, викладач дошкільної педагогіки

2016

-

-

Відповідність займаній посаді, присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії»

 

 

 

 

 

 

 

 

Соціальний розвиток дітей в дитячому садку

Оскільки в своїй більшості батьки – люди зайняті і працюють (учні), то важливу роль в соціальному розвитку дівчаток і хлопчиків дошкільного віку грає дитячий сад і вихователі.

Соціальний розвиток дітей в дитячому садку – це цілеспрямоване формування цінностей і традицій, культури і норм поведінки в суспільстві. Це і засвоєння дитиною етичних норм, формування любові до природи і всім оточуючим людям. Такі завдання соціального розвитку дітей, що охоплюють їх діяльність в дитячому дошкільному закладі.

Граючи і спілкуючись з дорослими, дитина вчиться співіснувати з іншими, жити в колективі, враховувати інтереси членів цього колективу. У нашому випадку – групи дитячого садка.

Якщо дитина відвідує дитсадок, то в його соціалізації активну участь беруть вихователі і музпрацівник, няні і фізруки.

Дитина довіряє вихователю і наділяє його авторитетом, оскільки все життя хлопчика і дівчинки в дитячому садку залежить від нього. Тому нерідко слово вихователя буде чільним над словом батьків. «А вихователька сказала, що так робити не можна!» – Таку фразу і їй подібні часто доводиться чути батькам. Це говорить про те, що вихователька дійсно є авторитетом для дитини. Адже вона влаштовує цікаві ігри, читає книжки, розповідає казки, вчить співати і танцювати. Вихователька виступає суддею в дитячих конфліктах і суперечках, вона може допомогти і пошкодувати, підтримати і похвалити, а може і насварити. Тобто поведінка вихователя служить для дитини зразком в різних ситуаціях, а слово вихователя – керівництвом в діях, вчинках, взаєминах з іншими дітьми.

Соціальний розвиток дітей в дитячому саду може відбуватися тільки в створеній вихователем теплій атмосфері відносин між дітьми. Сприятливий клімат в групі – це коли діти відчувають себе розкуто і вільно, коли їх чують і цінують, хвалять і коректно дають зауваження. Хороший вихователь вміє зробити так, що дитина відчуває себе значущим в колективі однолітків, зберігаючи індивідуальність. У дитини таким чином формується почуття власної гідності і віри в себе. Він знає, що на нього покладають надії на святі, що він зобов’язаний допомогти няні і вчасно полити квіти при чергуванні. Словом, соціальний розвиток дитини – це вміння жити в колективі, сумлінно виконувати доручені обов’язки і готуватися до більш серйозного і дорослому етапу соціальних відносин – навчання в школі.

 

 

 

Довідка

про результати проведення Свята Урожаю

у дошкільному навчальному закладі в 2016 році

20 жовтня у дошкільному закладі діти та дорослі святкували чудове свято, що святкують кожен рік- Свято Урожаю (Свято Осені).

  Дитяче свято- важлива частина життя дитини, радісна подія. Свята духовно збагачують дитину, поглиблюють її знання про навколишній світ, допомагають відновлювати традиції, об’єднують і спонукають до творчості. Розвитку особистості дитини сприяють дитячі музичні свята. Основа свята- це гра, тобто веселе дійство, де є вільна музична діяльність. Викликаючи радість, свята закріплюють знання дітей про навколишній світ, розвивають мову дитини, творчу ініціативу та естетичний смак.

    Свято Урожаю спланував музичний керівник Кеменяш Вікторія Юріївна, відповідно до річного плану роботи дошкільного навчального закладу на 2016- 2017 н.р. Сценарій музичний керівник склала вчасно й погодила з вихователем-методистом. Ведучими свята була старша група II «Веселка», вихователь групи- Прожегач Марія Миколаївна.

   Музичний зал оформлений відповідно до тематики свята вихователями та музичними керівниками. Гарний інтер’єр, естетичне оформлення музичного залу сприяло проведенню свята. Для оформлення музичного залу були використані дари осені: овочі, фрукти, ягоди. Діти разом з батьками приймали активну участь у виготовленні осінніх поробок з природнього матеріалу, збирали в кошики дари осені, виготовляли композиції з квітів, овочів, фруктів.

     Свято розпочалося з вступного слова ведучої, яка у віршованій формі запросила всіх присутніх у казку. Всім глядачам було представлено інсценізацію казки «Ходить Гарбуз…». Діти ознайомили глядачів з овочами, які ростуть на городі. У святі були залучені всі вихователі та діти, кожна група мала свій номер. Середня група «Краплинка» вихователь-  Стегура М.Ю., та музичний керівник- Кеменяш В.Ю. підготували з дітьми хоровод  «Городня- хороводня». Всі діти з нетерпінням чекали на святі головну гостю- Осінь, її роль виконала вихованка старшої групи Іванчо Ольга. У виконанні старшої групи «Ягідка» вихователь- Макар О.В., музичний керівник- Фізер С.Ю. прозвучала «Осіння пісня».  Дівчатка старшої групи «Веселка» виконали «Танець з парасольками». Діти ясельної групи «Ромашка» теж активно приймали участь у святі, продемонстрували всім присутнім «Танець з листочками». Вихованці середньої групи «Дзвіночок» виконали танець-гру «Вітер - вітерець».

 Кожній кульмінації дитячого дозвілля передує продуманий сюрпризний момент, який є обов’язковим елементом дитячого свята. Так сюрпризним моментом на цьому святі були щедрі подарунки від Осені: овочі, фрукти, квіткові композиції, які підготували діти з батьками. Виховні завдання були реалізовані повністю. Тривалість свята відповідала віковим особливостям дітей.

 

 

               

 

 

 

День Дошкілля 2016

28 вересня в Голубинському дошкільному закладі діти, працівники, та запрошені гості святкували Всеукраїнський День дошкілля.

 Ведучою свята була вихователь старшої групи 1- Макар Олександра Володимирівна. Свято проходило в музичному залі, який святково прикрасили вихователі та музичні керівники. Ведуча привітала всіх присутніх з Днем дошкілля, старша група виконала пісню «Хто я?». Діти старанно готувалися до свята, вивчили таночки, вірші, пісні, але не лише діти готувались до свята, а й працівники садка, виконали пісню «Дитинство». Також під керівництвом молодого вихователя, керівника гуртка англійської мови діти виконали пісню англійською мовою «Helloy, helloy!», та продекламували вірші про дитинство, чим показали непоганий результат вивчення англійської мови лише за місяць. Також дітей та всіх присутніх привітала піснею «Свято казки» маленька вокалістка старшої групи Шпортень Яна. Середня група «Дзвіночок» грала в гру «Раз ладошка, два ладошка…». Діти співали, танцювали, грали в ігри, всім було весело і радісно. На завершення старша група 2 виконала пісню «На нашій Україні». Дітей та працівників зі святом привітала секретар сільської ради Попович Оксана Юріївна, а сільський голова підготував діткам солодкі подарунки.

 

 

 

Про підсумки проведення семінару

 

Згідно річного плану на 2014-2015 навчальний рік у дошкільному навчальному закладі проведено семінар «Гра як провідна діяльність дітей дошкільного закладу». Вихователем-методистом Чепинець П.М. було організовано перегляд занять всіх вікових груп, вихователі, яких на практиці показали роль гри в різних видах діяльності дітей.

В старшій групі проведено показове заняття вихователем Чепинець Павлою Михайлівною на тему «Лісові велетні». Мета заняття була направлена на активізацію пасивного та активного словника новими словами, від дітей вимагались попередні знання у розборі слів на склади та правильну вимову свистячих звуків. Заняття відповідало темі та задній меті, вихователь вміло володіла колективом групи, доброзичливість та бадьорість в поведінці вихователя надавали стимул дітям краще запам’ятовувати. План заняття складений доцільно та відповідав вимогам та особливостям дітей даного віку. Діти на занятті зацікавлено слухали, були уважні та чітко виконували завдання. Водночас, діти швидко втомились, заняття тривало більше заданого часу. Результати аналізу засвідчують, що вихователь вміло справляться з поставленою метою та вміє зацікавити дітей, але нераціонально використовує час.

В ясельній ІІ групі переглянуте заняттяз розвитку мовленняна тему «Осінь чарівниця» проведеного вихователем Куштан Юлією Мирославівною. Мета заняття вимагала у дітей правильно називати об’єкти живої та неживої природи, вживати прикметники та дієслова, що вказують на характерні властивості та ознаки предметів.

Структура заняття відповідала всім заданим вимогам. Поведінка та манери вихователя свідчили про належну підготовку до занять. Діти поводилися на занятті природньо, правильно відповідали на задані питання, що свідчать про пройдено попередню роботу з дітьми. Варто відмітити швидкий перехід з однієї діяльності на іншу, в такому разі дітям важко зробити такий швидкий перехід, що збивало їх з пантелику. Результати аналізу засвідчили, що діти добре сприймають матеріал і успішно засвоюють новий. Недостатньо приділена увага індивідуальній роботі з дітьми та основним недоліком є нелітературна мова вихователя. З метою усунення недоліків пропонують більшу увагу приділяти самоосвіті.

            Вихователь молодшої групи Іванчо Яна Іванівна провела заняття на тему «Листопад у нашому місті». Структура, послідовність і дозування за часом відповідають змісту та поставленій меті. Вихователь як найяскравіше зобразила осінні образи для дітей, належна увага приділяється використанню наочного матеріалу. Аналіз бесід з дітьми молодшого дошкільного віку показує, що робота у даній групі проводиться систематично. Заслуговує увагу манери поведінки вихователя, уміння «бачити» дітей, присутніх на занятті, активізувати і мотивувати їхню діяльність. Разом з тим результати засвідчили, що на дидактичній грі «З якого дерева листочок»

вихователь використала важкі та нехарактерні для даного віку дітей назви листочків та дерев. Наявні недоліки і в мові вихователя.

В середній вихователь Грабар Руслана Георгіївна провела інтегроване заняття з фізичного виховання на тему «Ми веселі стрибунці». Зміст та мета заняття відповідали віковим особливостям дітей, був помітний зв'язок пропонованого матеріалу з раніше пройденим. Вдумливо та творчо вихователь підходила до проведення рухливих ігор «Підкинь та злови», «Котик та пташки», діти з цікавістю та завзятістю виконували всі поставлені завдання. Мова та манери вихователя буди привітними, доброзичливими та бадьорими. Проте дисципліна дітей потребує більшої уваги. Слабо відпрацьовані деякі режимні моменти, у ході заняття вихователь постійно наголошувала про перехід з одної частини на іншу, що не являється вимогою заняття.

Вихователь Уліганець Маріана Іванівна провела заняття з патріотичного виховання на тему «Ми – українці». Заняття відповідало поставленій меті та завданням, було своєчасно розпочалося та тривало не більше заданого часу. Вихователь послідовно виконувала всі етапи заняття, діти з цікавість та розумінням виконували всі завдання та грались в ігри. Було прослухано Гімн України, вихователь доступно пояснила зміст тексту Гімну. Була доцільно проведена гра «Чий віночок», яка збагатила словник дітей прикметниками. Перед початком малювання, вихователь пояснила послідовність нанесення фарби та провела попередній показ.

В молодшій групі вихователь Іванчо М.М. провела заняття з пізнавального розвитку на тему «У гості до казки «Теремок». Мета та завдання заняття вимагали формувати вміння розрізняти й правильно називати часові відношення : вчора, сьогодні, завтра; розвивати уважність, кмітливість, зосередженість; виховувати бажання поглиблювати знання. Вихователь вміло користувалась матеріалом та доступно пояснювала завдання відштовхуючись від поставленої мети та завдань. Заняття тривало не більше заданого часу і вихователь поетапно провела всю діяльність, враховуючи вікові особливості дітей та рівень запам’ятовування. В кінці підвела логічний підсумок, чим закріпила здобуті на занятті знання.

 

Наказую:

1. Здійснити аналіз результативності впровадження в освітньо виховний процес дошкільного навчального закладу навчально виховних ігор до травня 2015 року

2. Провести анкетування самооцінку вихователів з метою визначення їх творчого потенціалу до 5 травня 2015 року

3. Впорядкувати картотеку дидактичних ігор до 27 березня 2015 (виконавець Чепинець П.М.)

4. Оформити папку з матеріалами до семінару «Гра як провідна діяльність дітей» до 27.03.2015 (виконавець Чепинець П.М.)

5. Контроль за виконя наказу залишаю за собою

 

 

 

Завідувач  ДНЗ                                                                    Філіппова Ж.В.

Довідка про стан мовленнєвого розвитку

Голубинський дошкільний навчальний

заклад «Усмішка» с.Голубине, Свалявського р-ну, Закарпатської обл.

    

Довідка

30.04.2014

 

         Про стан мовленнєвого розвитку

дітей дошкільного віку

ДНЗ «Усмішка»

         Мета тематичного вивчення:

-         проаналізувати ефективність роботи вихователів над розвитком мовлення дітей дошкільного віку;

-         вивчити відповідність рівня мовленнєвого розвитку дітей різних вікових груп;

Тематичне вивчення проведення в:

-         старшій групі «Краплинка» (вихователі Стегура М.Ю., Чепинець П.М.)

-         середній групі «Ромашка» (вихователі Уліганець М.І., Бобіта Л.Ю.)

-         молодшій групі ІІ «Барвінчата»(вихователі Грабар Р.Г., Радецька О.І.)

-         молодшій групі І «Дзвіночок» (вихователі Іванчо М.М., Цанько М.І.)

-         ясельній групі І «Веселка» (вихователі Іванчо Я.І., Куштан Ю.М.)

-         ясельна група ІІ «Капітошка» (вихователі Гонтаренко М.М., Макар О.В.)

  Питання, які вивчали:

1.     Створення оптимальних умов для ефективного розвитку мовлення у повсякденному житті:

-         методичне забезпечення;

-         дидактичні ігри;

-         планування роботи.

2.     Мовленнєвий розвиток дітей раннього, молодшого, середнього та старшого дошкільного віку

3.     Робота з батьками

 

За результатами тематичного вивчення  встановлено, що дошкільному навчальному закладі створено належні умови для розвитку мовлення дітей.

   

 

 

 Аналіз стану роботи з мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку

 

Усі групи дошкільного навчального закладу забезпечено дидактичними та програмно-методичними матеріалами, зокрема сюжетними та предметними картинками, схема для звукового аналізу та схемами-опорами для складання розповідей, іграшками, плакатами, художньою (дитячою) та методичною літературою. Вихователі добре знають зміст, програмові вимоги, зокрема розділу з мовленнєвого розвитку.

         Аналіз календарних планів та спостереження за роботою вихователів з дітьми показали, що робою з розвитку мовлення у дошкільному навчальному закладі проводять на належному рівні.

         Велику увагу приділяють плануванню та проведенню роботи з розвитку мовлення з дітьми раннього та молодшого дошкільного віку. Вихователі проводять різні форми роботи з малюнками (заняття, дидактичні ігри, бесіди, розглядання картин, опис іграшок тощо), застосовуючи ігрові методи  та прийоми. Зокрема у ясельних групах «Капітошка» та «Веселка» (вихователі Макар О.В. та Іванчо Я.І.) приділяють увагу індивідуальній роботі з дітьми, навчають дітей спілкуватись під час різних видів діяльності . Навчають дітей рідної мови, враховуючи мовленнєвий розвиток дітей третього року життя, який характеризується  тим, що розгортається сюжетно-відтворювальна гра у якій є місце наслідуванню, відтворенню. Предметно ігрова діяльність сприяє розвиткові мовлення, збагаченню словникового запасу, пам’яті, уваги, уявленню.

У молодших групах  «Дзвіночок» (вихователі Іванчо М.М., Цанько М.І.) та «Барвінчата» (вихователі Грабар Р.Г., Радецька О.І.) роботу також проводять на належному рівні. Вихователі працюючи з дітьми звертають увагу на те, щоб вони правильно вимовляли слова зі збігом двох-трьох приголосних і чітко вимовляли свистячі звуки. Для покращення та збагачення мовлення дітей використовують потішки, чистомовки, заучування віршів, слухання казок, фізкультхвилинки у вигляді віршиків для розвитку мовлення дітей.

Для дітей середніх груп є характерним надзвичайна мовленнєва активність, що проявляється у нескінченних (чому?). Вихователі цих груп працюють над усуненням недоліки в нестійкої вимови шиплячих звуків та за допомогою частих бесід скорочують розрив у мовленні дітей між активним та пасивним словником.

         Працюючи з дітьми старшого дошкільного віку (вихователі Стегура М.Ю. та Чепинець П.М.) вихователі більше уваги приділяють розвитку зв’язного мовлення. Для збагачення словник та розвитку зв’язного мовлення вихователі використовують різні форми роботи, такі як: етичні бесіди, дидактичні ігри та логопедичні паузи, що є важливим для кращого розвитку словника дитини та усунення недоліків.

         Вихователі всіх груп активно взаємодіють із взаємодіють із сім’ями вихованців з питань розвитку мовлення дітей. Робота вихователів проводиться на належному рівні, про що свідчить досягнутий рівень мовленнєвого розвитку  дітей.

         Поряд із позитивним досвідом роботи вихователів виявлено і певні недоліки. Так, деякі вихователі недостатньо уваги приділяють індивідуальній роботі з дітьми.

         Недостатньо спланувала та проведена робота з розвитку мовлення дітей ясельного віку. Це єдина група, у якій майже кожна дитина не досягла високого рівня мовленнєвого розвитку.

         Вивчення рівня мовленнєвого розвитку дітей виявило, що:

-         у молодших дошкільників спостерігається заміна одних звуків на інші;

-         у групі «Ромашка» діти мають недостатній словниковий запас;

-         у групі «Краплинка» діти зазнають труднощів у вживанні слів синонімів, не розуміють слів з переносним значенням