Голубинський ДНЗ " Усмішка"








Навчальний процес

З 27 квітня по 30 квітня в Голубинському ДНЗ "Усмішка" пройшов Тиждень безпеки

 

Для повноцінного перебігу тижня безпеки була розроблено вихователем-методистом методичка «Бережи себе, малюче!». В ній дано перелік знань і практичних навичок, які має засвоїти дитина для затосування у різних екстремальних ситуаціях по темах: «Сам у дома», «День здоров‘я»,«Безпека на дорозі», «Захисти себе сам». Метою тижня безпеки стало забезпечення кваліфікованої турботи про зміцнення і збереження фізичного та психічного здоров’я дітей, а також формування у вихованців уміння турбуватися про власне здоров’я, знання про норми поведінки, праці, ігрової діяльності, гігієни харчування. Плани проведення кожного дня тижня передбачали роботу у молодших, середніх  та старших групах і були об’єднані однією тематикою. Робота в рамках тижня безпеки передбачала різноманітні бесіди: «Телевізор і діти», «Ліки і хімічні речовини – не для гри, дитино!», «Сам удома», «Наша вулиця», тощо; разом з дітьми проводились ігри – тренінги «Мої дії в разі небезпеки»ю Також в процесі роботи було проведено   Малювання крейдою на асфальті, «Пішохідний перехід», «Світлофор». Спільною для всіх груп була робота з батьками, що стосувалася безпеки життєдіяльності дітей. Відображення роботи з безпеки життєдіяльності знайшло своє місце у щоденних планах роботи вихователів. Завершило тиждень безпеки спортивне свято  «Маленькі друзі Світлофора»

 

План-графік

проведення

Тижня  знань безпеки життєдіяльності

«Бережи себе, малюк!»

 

Дата

 

Захід

 

Відповідальна особа

 

Понеділок

27квітня

2015р

 

Сам у дома

1.      Заняття:

Небезпечні предмети.(яс.2 гр.)

Вогонь – друг, вогонь – ворог(ст.гр.)

2.      Бесіда з батьками «Телевізор і діти».

 

 

 

Макар О.В.

 

Уліганець М.І.

 

Вихователі

 

Вівторок

28квітня

2015р

 

День здоров‘я

1.      Фізкультурні розваги

«У здоровому тілі здоровий дух»(сер. та ст. групи)

2.      Екскурсія до медичного кабінету : «Увага ліки!»

3.      Розповідь «Ліки і хімічні речовини – не для гри, дитино!».

 

 

Грабар Р.Г.

Уліганець М.І.

 

Гога О.В.(медсестра)

 

Середа

29квітня

2015р

 

 

 

 

Безпека на дорозі

 

1.      Заняття-розваги

Спостереження за світлофором (мол.2гр.)

Маленькі друзі Світлофора. (яс.2 гр.)

2.      Малювання крейдою на асфальті

«Пішохідний перехід» (молодші)

«Світлофор» (старші)

 

 

 

Іванчо М.М. 

 

Куштан Ю.М.

 

 

Вихователі

 

Четвер

30квітня

2015р

 

Захисти себе сам

1.      Заняття.

Моя безпека (сер.гр.)

Небезпечні гриби (мол.1гр.)

2.    Ігри – тренінги «Мої дії в разі небезпеки

3.    Розглядання серії картинок про небезпечні ситуації та бесіда за їх змістом.

 

 

Грабар Р.Г.

Іванчо Я.І.

 

 

 

 

Вхователі

 

 

 

Тиждень безпеки життєдіяльності

«Бережи себе, малюк!»

 

Понеділок

 

Тема: Вогонь злий і  добрий

Програмовий зміст: розширювати знання дітей про значення вогню в житті людей та шкоду під час необережного поводження з ним ; закріплювати знання дітей про те , що вогонь може бути злим і добрим ; ознайомити з елементарними правилами проти пожежної безпеки , виховувати уважність , спостережливість , обережність .

Матеріал : загадки про вогонь , прислівя , ілюстрації ,вірш про вогонь, ігри   «Хто правильно викличе пожежників», «Хто швидше загасить вогонь»

Хід заняття

Пропоную діткам розгадати  загадки:

1.  Бажаний гість , замість цукерки дрова їсть.(вогонь)

2.  Без крил , без ніг ,а вгору піднімається (дим)

3.  Лежать у порядку деревяні  малятка , білі , здорові , всі чорноголові (сірники)

4.  Вогняний у мене – ротик,

Язичок у ньому – гнотик (свічка)

Запитання для бесіди

-Дітки , а ви знаєте коли люди почали використовувати вогонь?

Розгляд ілюстрацій :

-як люди добували вогонь?

-за допомогою чого люди отримують вогонь зараз?

-яка роль вогню у житті людини?

-якої шкоди може завдати вогонь?

-коли вогонь буває добрим ?

-чому вогонь буває злим?

Вивчення прислівя

Хай дитина знає кожна- жартувать з вогнем – не можна!

Читання вірша 

Вогонь друг – вогонь ворог

Свічку ми запалюєм

В цьому випадку вогню ми тільки дякуєм,

Якщо мама на роботі,

Сірників не треба брать ,

Краще книжку прочитати

Краще іграшками грать.

Якщо холоди настали-

Допоможе нам вогонь

Він затопить піч у хаті ,

Але ти його не тронь!

На вогні готують їжу ,

Він нам світить у ночі .

Як на вулиці морози

Він працює у печі.

Гра «Хто правильно викличе пожежників»

Дві команди 8-10 дітей стають одне за одним . За сигналом підбігають до столу ,на якому стоїть телефон, набирають номер «101»,викликають пожежників і називають свою домашню адресу .

Перемагає та команда яка швидше виконує завдання .

Запитання для бесіди

-Чи можна бавитися з сірниками ?

- Що слід робити , коли в хаті щось загорілось?

- Чи можна ховатись у хаті., коли щось загорілось?

Отже , запамятайте , що вогонь може бути не тільки другом , але й страшним ворогом , якщо не дотримуватись норм поведінки.

Гра «Хто швидше загасить вогонь»

Дві команди стають один за одним .

З великого відра потрібно перенести воду маленькими відрами в порожнє

 

 

 

 Тема : Небезпечні предмети

Мета : вчити дітей уважно слухати вірші та відгадувати загадки , будувати причинно-наслідкові речення на задану тему за допомогою вихователя , робити висновки , удосконалювати зв’язне мовлення,артикуляцію уміння давати відповіді на запитання дорослого ,формувати елементарні уявлення про основи безпечної поведінки в побуті , розвивати пам'ять , увагу , виховувати слухняність.

Матеріал : лялька ,ілюстрації із зображенням проблемних ситуацій.

Хід заняття:

1.       Ігрова ситуація.

Дітки подивіться уважно на картинку що на ній зображено. Так правильно маленька дівчинка , вона залишилася вдома сама , але в будинку багато небезпечних предметів,які можуть спричинити шкоду.

Які предмети ви знаєте?

2.Давайте спробуємо відгадати загадки:

         Два кільця , два кінця,

          А по середині цвях. (ножиці)

То холодним , то гарячим

Вдома кожен мене бачив

І співаю я від жару,

І пускаю з носа пару. (чайник)

           Вміє вишивати , шити,

                Може ґудзика пришити (голка)

Лезо гостре і залізне

Вигляд маю дуже грізний

Без мене не обійдетеся

Будьте обережні й бійтеся!

3.     Бесіда . А які предмети ще є вдома і вони можуть спричинити шкоду.

Так дітки це сірники ними неможна гратися тому що гра з сірниками може спричинити пожежу.

4.     Фізкультхвилинка

Раз підняли руки вгору

Два нагнулися додолу

Три –чотири прямо стати

Будемо знову починати.

5.Діти всі ці предмети є небезпечними , але вони потрібні нам з вами вдома ,тому ми можемо ними користуватися але під наглядом дорослого.

6. Дидактична гра «Добре-погано»

Мета:вчити дітей будувати причинно-наслідкові речення за допомогою вихователя.

Дітки я розповідаю вам про користь предмета ,а ви навпаки чим він небезпечний.

«голкою шиють» - але нею можна вколотися;

«ножиці ріжуть» - але ними можна пошкодити руки;

«сірники запалюють вогонь» - гра з ними може спричинити пожежу. 

 

Вівторок

 

День здоров‘я

1.     ,Фізкультурні розваги: «У здоровому тілі здоровий дух»

 

Наші діти молодці,

Всі веселі стрибунці!

 

 

Ми маленькі дошкільнята

В обруч вмієм пролізати!

 

Розповідь «Ліки і хімічні речовини – не для гри, дитино!».

 

 

Фіто чай ми полюбляєм,

Із-задоволенням вживаєм!

 

 

Щоб здоровими рости -

Треба босоніж іти.

 

Моделювання ситуації: «Юні пожежники»

 

 

Ми пожежі не злякались

До гасіння дружно взялись!

 

 

Правила безпеки знаєм

Вмить пожежу подолаєм!

 

Середа "Безпека на дорозі"

 

Тема. Спостереження за світлофором.

Програмовий зміст: закріплювати знання дітей про роботу світлофора (про червоний і зелений сигнал); ознайомити з призначенням жовтого сигналу; формувати уміння правильно переходити вулицю; виховувати обережність, розвивати уважність.

 Форма заняття: екскурсія.

Хід заняття:

Вихователь. Сьогодні ми підемо до світлофора і подивимось, як він своїми вогнями регулює рух водіїв і пішоходів.

Промовляє він без слів
Добрим світлом кольорів,
Як дорогу перейти —
Ну-мо, вогнику, світи!
Знак червоний —
Треба стати
І хвилинку зачекати,
Жовтий мовить —
Будь готовий,
А зелений — йди здоровий! (Світлофор.)

 

 

 Діти спостерігають, як змінюються кольори світлофора.

 — На який сигнал світлофора дозволяється йти? (Зелений.)

— На який сигнал світлофора слід зупинитися? (Червоний.)

— Біля чого ми зупинилися? (Біля дороги.)

— Що їздить по дорозі?

— Які машини ви помітили?

— Якого вони кольору?

— Що везуть вантажні машини?

— А кого везуть легкові?

— Як сигналить машина?

— А чи ходять по дорозі люди? Чому?

— Де потрібно ходити людям?

 Подивіться, люди спокійно переходять вулицю. Який сигнал зараз світиться? (Зелений.) Ось сигнал у світлофорі змінився. Який вогник засвітився після зеленого? (Жовтий.) Цей сигнал попереджає водіїв і пішоходів про те, що слід бути уважним, бо невдовзі буде червоне світло — заборона або зелене світло — дозвіл рухатися.

 Жовте світло — попередження, чекай подальшого сигналу для руху. Дивіться, світлофор знову змінює свій вогник. Яке світло ми зараз побачимо? (Червоне.)

 — Давайте поспостерігаємо, як змінюються вогники і як поводяться у цей час пішоходи і транспорт.

 Пояснюючи дітям, вихователь допомагає їм осмислити взаємозв’язок між сигналізацією світлофора, дією пішоходів і водіїв.

 Підсумок

Після спостереження діти грають у рухливі ігри «Кольорові автомобілі» та «Знайди свій колір».

 

 

МАЛЕНЬКІ ДРУЗІ СВІТЛОФОРА

 

Розвивальні: Розвивати мову дітей, мислення, пам'ять, увагу.

Виховні: Виховувати вміння бути ввічливими, уважними в ставленні один до одного

Навчальні: Дати дітям знання про те, де і як потрібно переходити вулицю, ознайомити із спеціальними знаками - показниками пішохідних переходів, ввести в активний словник дітей слово "перехід". Поглибити знання дітей про види пасажирського транспорту, їх звуконаслідування. Закріпити знання дітьми основних кольорів (червоний, жовтий, зелений).

Словникова робота: Ввести в активний словник дітей слова „пішохідний перехід" (зебра), „вулиця" та активізувати вживання слів: «автобус», «потяг», «машина», «літак», «світлофор».

Методи і прийоми: Розгляд ілюстрацій, дидактична гра, читання художніх творів, створення ігрової ситуації (зацікавлення).

Демонстраційний матеріал: Різнокольорові будиночки, іграшки звірят, Світлофор, зебра (пішохідний перехід), костюми Червоного Капелюшка, Крокодила Гени. Курчатка. Світлофорчика.

Роздатковий матеріал: д/гра "Збери квітку", кружечки зеленого, червоного, жовтого кольору, листівка "Світлофор" , різнокольорові повітряні кульки. Література: "Бібліотечка вихователя дитячого садка" № 23-24,01р., С. Маршак "Світлофор". С. Михалков "Моя вулиця".

Хід заняття

Вихователь: Діти, погляньте, які гарні повітряні кульки в мене є. Якого вони кольору?

(Діти називають кольори: червоний, жовтий, зелений) Заходить Світлофорчик, він плаче.

Вихователь: Ой. Світлофорчик до нас в гості прийшов. Чому ти плачеш?

Світлофорчик : 3 моїм татом Світлофором Світлофоровичем сталося лихо. В казковому місті, де він стоїть на вулиці, пройшов великий дощ, і з таткових очей змило фарбу. Тепер вогники його очей не горять, в місті кожного дня трапляютьсяаварії, бо Світлофор Світлофорович не може допомагати людям: ні водіям, ні пішоходам. Допоможіть мені знайти фарби для мого татка.

Вихователь: Щоб допомогти тобі. Світлофорчику, нам треба вирушити до казкового міста. Діти, на чому ж ми помандруємо?

Вихователь: А на чому найшвидше можна дістатися до казкового міста? Діти: На літаку.

Вихователь: Так. полетимо на літаку, буде найшвидше. Уявіть себе маленькими літачками, заводимо мотори (р- р- р). Полетіли. А ось і казкове місто вже видно. Приземляємося. Ну. ось ми і в казковому місті. І потрапили прямо на різнокольорову вулицю. Якого кольору будиночки стоять на цій вулиці?

Світлофорчик: На цій вулиці живуть мої друзі: Жовте Курчатко. Червоний Капелюшок і Крокодил Гена.

Вихователь: То треба до них завітати, можливо вони зможуть нам допомогти. Як ви гадаєте, малята, в якому з цих будиночків живе Жовте Курчатко?

Діти: В жовтому.

Вихователь: Давайте підійдемо до цього будиночка. Ви впевнені, що саме це жовтий будиночок? А з чого видно, що це жовтий будиночок? Діти: У нього жовтий дашок.

Вихователь: Тоді давайте постукаємо і подивимось, чи справді в ньому живе Курчатко. (Стукають)

Курчатко: (виходить) Добрий день, малята, раде вас вітати.

Вихователь: Добрий день, Жовте Курчатко. Чи не можеш ти нам допомогти: не даси трохи жовтої фарби для Світлофора Світлофоровича?

Курчатко: 3 радістю допоможу, але ви повинні назвати мені, що буває жовтого кольору.

Діти: (називають) Курчатко, сонечко, банан, лимон, кульбабка, диня, груша, листочки восени...

Курчатко: Молодці, діти, ось вам жовта фарба.

(Дає дітям жовті кружечки, які діти складають у свої кошики).

Вихователь: Дякуємо тобі. Курчатко. Тепер підемо до Червоного Капелюшка. Як ви гадаєте, в якому будиночку вона живе?

Діти: В червоному. Ось він.

Червоний Капелюшок: Добрий день, малята. Що привело вас до мого будиночка?

Вихователь, діти: Добрий день. Червоний Капелюшок. Ми шукаємо фарби для Світлофора Світлофоровича. Чи не даси нам трохи червоної фарби?

Червоний Капелюшок: Звичайно дам. Але спочатку допоможіть ви мені. Посадіть біля мого будиночка червоні квіти.

Д/ гра "Збери квітку"

(Діти шукають пелюстки червоного кольору і вкладають їх у трафарет квітки.)

Червоний Капелюшок: Молодці, діти! Ось фарба червоного кольору, як ви просили для Світлофора Світлофоровича.

(Дає дітям червоні кружечки)

Вихователь: Дякуємо тобі Червоний Капелюшок. Нам вже час іти до Крокодила Гени. Цікаво, в якому з цих будиночків живе Крокодил Гена? Діти: В зеленому.

Вихователь: То де ж зелений будиночок? (шукають...) Постукаємо до нього. Крокодил Гена: (виходить). Добрий день, малята!

Вихователь, діти: Добрий день Крокодил Гена. Чи не можеш ти подарувати нам трохи зеленої фарби для Світлофора Світлофоровича.

Крокодил Гена: Звичайно подарую. Я дуже люблю цю фарбу і навіть дружу з тими звірятами, які мають зелений колір. Знайдіть, будь-ласка серед цих тварин (звірят) тих, яких можна назвати моїми друзями.

Діти: Це зелена жабка, дракончик, крокодил, динозаврик.

(Ставлять їх коло будиночка Крокодила Гени.)

Крокодил Гена: А яку зелену пісеньку ви знаєте?

"В траве сидел кузнечик"

(Діти співають 1 куплет)

Молодці, діти! Ось вам зелена фарба. (Дає дітям кружечки зеленого кольору.

Вихователь: Дякуємо тобі , Крокодил Гена. А он і Світлофор Світлофорович стоїть. Зараз ми розфарбуємо його очі. (Вихователь приклеює кружечки Світлофору.) Тепер він може з нами пограти.

Гра "Водії та пішоходи"

(Діти діляться на підгрупи: водіїв і пішоходів і діють у відповідності до сигналів світлофора)

Вихователь: Діти, давайте подякуємо друзям Світлофорчика і подаруємо їм наші різнокольорові кульки. Кожному кульку його кольору (повертаються до будиночків і дарують кульки). Дякуємо за допомогу. До побачення, друзі.

Вихователь: А нам вже час повертатися до дитячого садка. Але спочатку скажіть, будь ласка, чи можна маленьким діткам самим без тата і без мами гуляти далеко від своєї домівки, подорожувати? (Ні, не можна). А чому? А ви самі подорожували? Ні. ви були зі мною.

А чи можна маленьким діткам самим без дорослих переходити вулицю? (Ні, не можна) От і ви переходили вулицю не самі, а зі мною. А щоб ви назавжди запам'ятали, на яке світло світлофора що потрібно робити, Світлофор Світлофорович дарує вам ось такі маленькі світлофорчики.

 

Четвер "Захисти себе сам!"

 

Пізнавальний розвиток (ознайомлення з навколишнім)

Тема : Моя безпека

Мета : ознайомити дітей з небезпечними предметами , які можуть стати причиною ушкодження здоров’я ,  закріплювати знання про власну безпеку , вчити бути уважними, обережними, знаходити вихід з небезпечних ситуацій , виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я і життя.

Матеріал : іграшковий вовк ,маски козенят і мами – кози ,картонний світлофор ,картки із зображенням гострих , ріжучих та інших предметів ,об які можна обпектися, рукавичка , коробка із сірниками.

Хід заняття:

1.     Ігрова ситуація

Діти до нас завітала казка незвичайна, повчальна. А чого вона повчає – скажете після її слухання.

2.     Розповідання казки( у супроводі іграшкового вовка.)

-         У казковому царстві сталась пригода ,

Баба послала діда до лісу по дрова. Він ішов і загубив … Що ? Так , рукавичку . А що трапилось далі – дивіться.

Вовк . Ох , сумно мені в лісі . У всіх звірів є друзі , а мене всі бояться , тікають від мене. І ніхто не хоче дружити зі мною .От ходив до козенят , хотів з ними подружитися , а вони мені двері не відчинили . Чому діти ?

- Ну ,нічого,я іх перехитрую. Ой ,що це?(Рукавичка)

-А що в ній ,відгадайте?

Сидять у купці хлопці.

Хто хоче світити – готові служити (сірники)

-Так ,діти,це сірники ! Яка чудова іграшка!Зараз я піду до козенят і спробую іх виманити сірниками.

Діти ,що робити?Вовк може лиха наробити. Давайте перехитримо вовка , перетворимось на козенят і потрапимо в казку .

Надягаємо маски козенят , а собі – Кози.

Коза . А ось і я , ваша мама . Скоро я піду знову до лісу . Ви залишитесь самі . Чи знаєте , як треба поводитись , коли залишаєтесь самі?

-Чи можна самим вмикати телевізор ?

-А газову піч?

-А палити сірники ?

- Коли вогонь буває злий?Коли він добрий?

-Коли хтось постукає , чи можна відкривати двері ?Чому?

-А якщо вам чужий пропонує цукерку,можна брати ? Чому?

-Ну , молодці . Я за це дам вам багато іграшок . Ой , що це в кошику з іграшками ?

Вихователь роздає діткам картки з безпечними і небезпечними предметами , діти описують предмети і визначають якийпредмет.

1.     Дидактична гра «Що зайве»

Вихователь пропонує розглянути предмети і знайти зайве. Діти відкладають предмети ,якими не можна гратися ,пояснюють свій вибір 

1.     Бесіда про світлофор

Коза . Тепер я можу вас спокійно залишити вдома .(з’являється вовк)

-         Он уже хатинку Кози видно . Аж тут дорога!Як мені перейти? Мудра сова казала , що переходити дорогу треба по зебрі . Але де ж тут зебра ? Добре , перейду просто так.

(на дошці з’являється макет Світлофора)

-         Стій , вовче,чи ти не знаєш ,як треба переходити дорогу ?

Вовк . А ти хто такий ?

Світлофор . Я – Світлофор . Мене всі знають і на дорозі мене всі слухаються.

Вовк . А я тебе не слухатимуся . У лісі світлофорів немає.

Вихователь . Діти , що може статися з Вовком , якщо він буде ходити , де захоче?

5.Дидактична гра «Червоний , жовтий , зелений»

Діти називають вправи (дії) ,які виконують пішоходи та водії за кожним із сигналів світлофору .

1.     Продовження казки

Вовк змінює голос , козенята пускають його до хати .

Вовк . Не бійтеся мене . Я приніс вам іграшку. Вона світиться . Несіть швидше ляльку, м’ячик  і зробимо справжнє вогнище

Вовк дістає сірники

-         Діти , хіба можна гратися з сірниками ?

Вовк . Ну не хочете ,тоді я пригощу вас грибочками .Вони такі гарні , з червоними шапочками в білих цяточках.

-Можна прийняти таке пригощання ? Чому?

Вихователь одягає маску кози

Коза . Вовче, ти чого сюди прийшов? Хотів погратися із сірниками та нагодувати отруйними грибами? Мої діти навчили тебе поводитись правильно ? Повторимо правило .

Діти повторюють правила безпеки.

Вовк . Дякую вам малята , тепер я знатиму правила безпеки , за це я з вами хочу погратися .

Гра «Діти і вовк»

Мета : удосконалювати уміння бігати з підстрибуванням , виховувати увагу , витриманість.

Підсумок.

 

Тема: Небезпечні гриби

Мета: ознайомити дітей з основними небезпечними чинниками довкілля – грибами; вчити дітей правильно розміщувати його на аркуші паперу, одержуючи найпростішу картинку; закріплювати прийоми наклеювання; викликати почуття задоволення від виконаної роботи.

Матеріали: деталі грибів (ніжка білого кольору, шапочка червоного кольору), кружечки, папір, клей, пензлі, серветки.

Хід заняття

1.     Ігрова ситуація. Вихователь розповідає дітям дивну історію.

Вам про дивне диво

Розкажу правдиво.

Що малі звірята

Не могли впізнати?

Пробігала лиска.

-Величенька  миска!

Пролітала сойка.

-Гарна парасолька!

А їжак міркує:

-         Як ніхто не чує?

Парасолька свіжа,

Наче справжня їжа (Гриб)

2.     Бесіда.

-Де ростуть гриби?

-Які бувають гриби?

-Хто любить ласувати грибами?

-Хто збирає гриби на зиму?

-Чи всі гриби їстівні?

3.     Вихователь  загадує дітям загадку про мухомор.

Вдяг він шапку червоненьку

Ще й сметанкою покрапав,

Щоб ніхто його не хапав. (Мухомор)

4.     Діти розглядають зображення мухомора, або зразок.

-Якого кольору шапочка в мухомора?

-Що він покрапав, наче сметанкою?

-Навіщо він це зробив?

5.     Показ прийомів наклеювання частин гриба та розміщення на шапочці білих кружечків.

6.     Самостійна робота дітей. 

 

1.     Виставка робіт «Небезпечні гриби».