Голубинський заклад дошкільної освіти Полянської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області








Освітній процес

 

 

З 17 травня по 21 травня  в Голубинському закладі дошкільної освіти розпочався Тиждень безпеки життєдіяльності

 

План

День тижня

Група

Тема

Понеділок

Середня

Іванчо М.М.

«Маленькі друзі світлофора»

Вівторок

Старша 1

Русин М.В.

Молодша

Зузак І.Р.

«Правила поведінки під час грози та урагану»

«Про небезпечні речі потрібно знати малечі»

Середа

Молодша

Уліганець М.І.

«Лісова пригода»

Четвер

Старша 2

Прожегач М.М.

Середня

Зінчук М.В.

«Як діти прогнали коронавірус»

«Сам удома- гра драматизація семеро козенят»

П’ятниця

Старша 1

Макар О.В.

Ясельна 2

Гонтаренко М.М.

Гра-атракціон «Слухай сигнал»

Про правила пожежної безпеки гра «Загорівся кицькин дім»

 

 

Старша група 1, вихователь Русин Марина Василівна "Правила поведінки під час грози"

 

Моделювання ситуації - "Дзвінок 101"

 

Гра "Безпечно- не безпечно"

 

 

Молодша група, вихователь Зузак Ірина Романівна, "Про небезпечні речі потрібно знати малечі"

До діток в гості прийшов Їжачок, приніс з собою 2 кошики: безпечні і небезпечні речі

 

 

 

Фізкультхвилинка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як працювати в реаліях коронавірусу: хто що робить

Уряд дозволив уже з 25 травня відновити роботу закладів дошкільної освіти за умови сприятливої епідемічної ситуації в регі­оні. При цьому головним завданням залишається зберегти здоров'я та життя дітей, батьків і педагогів. Тому й надалі необхідно дотриму­ватись умов карантину та рекомендацій для закладів освіти.

Щоб ретельно підготувати дитячі садки, необхідна чітка черго­вість заходів та суворе дотримання санітарних норм. Зокрема, щоб створити безпечні умови для дітей, слід провести інструктажі, закупити дезінфікувальні засоби тощо. При цьому не варто забувати про значення літнього періоду для зміцнення дитячого організму попри реалії коронавірусу.

Заклади дошкільної освіти опинились у скрутному становищі. Адаптаційні процеси, які зазвичай складно переносять новачки-малюки, «накрили» всіх дошкільників. Майже два місяці перебуван­ня вдома з батьками далися взнаки. Ба більше, адаптуватися до но­вих умов доведеться й дорослим. Забезпечити в реаліях взаємодії з дітьми різного віку вимоги запропонованого Головним державним санітарним лікарем України тимчасового регламенту можливо буде лише зі значними психологічними перевантаженнями педагогів. Адже на них покладено величезну відповідальність.

У соціальних мережах педагоги бурхливо обговорюють ниніш­ню непросту ситуацію. У цих обговореннях більше запитань, ніж відповідей. Проте дитячі садочки потрібно відкривати. Керівникам важливо підтримати своїх працівників, налаштувати їх на конструк­тивну взаємодію та відпрацювати злагоджену діяльність на тестово­му етапі. Також необхідно провести значну роботу з батьками. Вони мають розуміти всі ризики, дотримуватися необхідних правил і при­ймати виважені й відповідальні рішення.

Відновлювати роботу заклади дошкільної освіти будуть по­ступово, з огляду на епідемічну ситуацію в регіоні. Тут ви знайдете підказки як щодо дій з підготовки закладу до відкриття, так і з органі­зації безпечної життєдіяльності дітей.

Вихователь

Проводить онлайн-опитування батьків щодо відвідування дітьми дошкільного закладу влітку та інформує про обмеження й умови обслуговуван­ня біля входу до закладу.

Інформує батьків, які не планують водити дитину до дошкільного закладу влітку, про те, що за їхньою дитиною зберігатиметься місце в літній період.

Оновлює інформаційні стенди для батьків — вони презентують інформацію на актуальні для літнього оздоровлення теми з огляду на епідеміч­ну ситуацію, наприклад: «СОVID-19: правила про­філактики нової коронавірусної інфекції», «Як убезпечитись під час відпочинку на відкритих во­доймах», «Експериментування та ігри з піском, повітрям і водою»; змінює розпорядок дня; уточ­нює правила для батьків відповідно до Регламенту відновлення освітнього процесу в закладах осві­ти та режиму їх роботи після зняття карантинних обмежень; оновлює інформацію на ширмах тощо.

Розробляє пам'ятки для інформування бать­ків щодо запобігання гострій респіраторній хво­робі СОVID-19, харчовим отруєнням, зокрема грибами, ягодами; поповнює тематичні папки до­бірками віршів та оповідань про літо, переліком рухливих ігор, спостережень у природі, рекомен­даціями щодо організації праці тощо.

Упорядковує обладнання фізкультурних ку­точків, куточків самостійної художньої діяльнос­ті та експериментаріумів. Максимально ізолює один від одного осередки предметно-ігрового розвивального простору.

Прибирає м'які іграшки та ігрові атрибути, які не можна дезінфікувати.

Розробляє перспективні плани освітнього процесу, зокрема розваг та оздоровчих заходів.

Надає пріоритет активностям на відкритому повітрі.

Поповнює картотеку методичних розробок та дидактичних засобів з урахуванням специфіки їх застосування в умовах коронавірусної не­безпеки.

Готує безпечні іграшки, атрибути й облад­нання для організації ігрової, творчої та пошуко­во-дослідницької діяльності на свіжому повітрі.

Спілкується з батьками в дистанційному ре­жимі.

Приймає дітей до закладу освіти вранці та передає після закінчення дня батькам чи закон­ним представникам дитини поза межами примі­щення на ігровому майданчику, а за несприятли­вих погодних умов — біля входу до приміщення.

Стежить, щоб батьки або законні представ­ники дитини перебували на території закладу до­шкільної освіти в респіраторі чи захисній масці, які мають прикривати рот і ніс.

Проводить температурний скринінг дітей біля входу (початковий) у заклад та кожні 4 годи­ни протягом дня. Дітей, у яких виявлено темпера­туру тіла понад 37,2 °С, не допускає до садочка (в закладах де немає медичної сестри).

Веде журнал термометрії — заносить показ­ники кожні чотири години протягом перебування дитини в дитячому садку. Якщо протягом дня ви­являє у дитини температуру понад 37,2 °С, то ізо­лює її, відтак інформує керівника закладу  та батьків.

Організовує оброблення рук дітей спиртов­місним антисептиком щоразу біля входу до при­міщення. Унеможливлює самостійний доступ до нього дітей.

Навчає дітей вимірювати температуру тіла, правильно мити руки з милом, витирати їх одно­разовим рушником та обробляти антисептиком, дотримуватися правил етикету кашлю, безпечної дистанції з іншими тощо.

Проводить навчання правил безпеки в ігро­вій формі та закріплює особистим прикладом.

Розміщує у вбиральні на рівні очей дитини плакати із зображенням правил миття рук, де­монструє навчальний фільм, а відтак проводить аналогічний майстер-клас для дітей.

Розробляє та проводить додаткові ігри та вправи, які доносили б дітям важливість індивіду­альних заходів захисту й уникнення тактильних контактів з дітьми та дорослими.

Активно використовує традиційні й нетради­ційні форми, методи й засоби фізичного виховання дітей, що сприяють оптимізації рухового режиму.

Дотримується повітряного, теплового та пит­ного режимів, загартовує дітей доступними засо­бами.

Урізноманітнює щоденні прогулянки, ор­ганізовуючи різні види дитячої діяльності. При цьому обмежує заняття та ігри, що передбачають фізичний контакт з іншими дітьми та дорослими, а також ті, що потребують використання значної кількості інвентарю.

Організовує освітній процес та режимні мо­менти так, щоб забезпечити максимально можли­ве дистанціювання.

Під час занять та організації харчування мі­німізує кількість дітей, що перебувають за одним столом.

Після кожного заняття з фізкультури, музич­ного виховання та після прогулянки організовує миття рук дітей з дотриманням усіх правил безпеки.

                     Організація освітнього процесу влітку під час адаптивного карантину

Шпаргалка для педагогів

*Створіть разом з дітьми ритуали привітання та прощання, які не потребують тактильного контакту.

*Упорядкуйте картотеку «Цікаві справи на кожен день». Щоб допомогти дітям тримати дистанцію, пропонуйте їм обирати кожного дня для себе індивідуальну справу.

Підготуйте за підтримки батьків «скриньку творчості» для кожної дитини. Покладіть у неї олівці, папір, крейду тощо.

*Зонуйте ігровий майданчик за видами діяльності та контролюйте кількість дітей у кожному осередку.

*Складіть правила поведінки для дітей у групі та на ігровому майданчику. Візуалізуйте їх як схеми та розмістіть у зручних для дітей місцях. Повторюй правила кілька разів на день

*Пропонуйте дітям ігри, що не потребують великої кількості іграшок. Спонукайте дошкільників використовувати предмети-замінники.

*Створіть добірку рухливих ігор, які допоможуть зберігати дистанцію між дітьми. Мінімізуйте кількість спортивного спорядження.

*Перебувайте якнайбільше часу на свіжому повітрі. Надавайте перевагу груповим та індивідуальним формам роботи.

                                          Шість правил літніх прогулянок

Улітку дітям хочеться більше часу проводити на свіжому повітрі. Там можна вдосталь побігати, покопирсатися в піску та пограти з однолітками. Щоб у дітей залишалися лише позитивні враження від таких прогулянок, вихователям слід залишатися уважними та дотримуватися правил

Звертайте увагу на погоду

Якщо на вулиці температура повітря вище 30 °С та немає вітру, то час прогу­лянки потрібно скоротити або зовсім від неї відмовитися. Під час спеки діти мо­жуть отримати тепловий удар, навіть якщо будуть перебувати під розсіяним соняч­ним промінням. Залишайтесь у приміщенні також під час сильного дощу або вітру зі швидкістю понад 15 м/с.

Будьте пильні

Влітку діти більше травмуються, ніж узимку, через підвищену рухову актив­ність. До того ж небезпеку для здоров'я становлять комахи та рослини, що можуть викликати отруєння чи алергію. Тому перед прогулянкою перевіряйте ігровий майданчик на наявність потенційної небезпеки для здоров'я дітей. А під час про­гулянки регулюйте рухову активність дошкільників і страхуйте їх за необхідності.

Стежте за одягом та взуттям дітей

На прогулянку діти обов'язково мають надягати панаму або інший головний убір, що захищає від сонця. Спонукайте батьків обирати для дітей одяг світлих то­нів і з натуральних матеріалів, щоб вони не перегрівалися. Попереджайте батьків про необхідність змінного одягу та взуття. Вчасно превдягайте дітей за потреби. Стежте, щоб під час фізкультурних розваг діти мали зручне спортивне взуття.

Не залишайте іграшки на вулиці

Після кожної прогулянки прибирайте виносне обладнання у спеціальне місце, куди не потрапляють пил і волога. Промивайте іграшки від піску та бруду та про­сушуйте їх після кожної прогулянки. У разі виявлення інфекційних захворювань у дітей обробіть іграшки дезінфікувальними засобами. В умовах карантину дезінфікуйте іграшки щоденно.

Дотримуйтеся питного режиму

Потурбуйтеся про запас питної води. За прогулянку дитина має споживати не менше 70% від добової норми. Пам'ятайте, що у спекотну погоду потреба у воді зростає. Спонукайте дітей вчасно пити. Оновлюйте запас питної води кожні три години.

Дбайте про гігієну

Стежте за тим, щоб після прогулянки діти мили руки. Дотримання елементар­них гігієнічних правил убереже їх від кишкових та інших інфекцій. В умовах коронавірусного карантину спонукайте дітей додатково обробляти рук

                                                      Повертаємось у дитячий садок!

Рекомендації батькам

 

*Ознайомтеся зі змінами в розпорядку дня та налаштуйте на них дитину. На­магайтеся вчасно її приводити та забирати з дитячого садка. Обов'язково повідомляйте вихователя, якщо через якусь причину затримуєтеся.

*Оберіть разом з дитиною зручний одяг. Важливо, щоб вона могла легко зні­мати та одягати його без сторонньої допомоги. Добирайте одяг з огляду на погодні умови, щоб дитина в ньому почувалася комфортно.

*Обговоріть з дитиною правила користування іграшками. Поясніть, що приносити іграшки з дому зараз не можна. Натомість запропо­нуйте скласти історії про улюблені іграшки та розповісти їх друзям.

*Ставтеся з розумінням до стану дитини. Після тривалого карантину їй складно розлучатися з батьками. Тому перший тиждень вона може по­вертатися з дитячого садка примхливою та перезбудженою.

*Будьте для дитини прикладом. Дотримуйтеся під час відвідуван­ня дитячого садка маскового режиму, обробляйте руки антисеп­тиком. Навчіть цих простих дій дитину.

*Домовтеся з дитиною про ритуали прощання та вітання на відстані. Оскільки батькам заходити до групи не мож­на, такі дії дадуть змогу емоційно підтримати дитину.

*Не залишайте дитину саму на ігровому майданчику. Під час ранкового прийому переконайтеся, що вихо­ватель зустрів дитину.

*Поясніть дітям, що в дитячому садку відбулися зміни та з'явили­ся нові правила. Попередьте, що там будуть вимірювати темпе­ратуру кілька разів на день. Розкажіть, як це робити правильно.

*Використовуйте месенджери для спілкування з педаго­гами, вчасно відповідайте на повідомлення та надавайте об'єктивну інформацію про стан дитини.

*Не дозволяйте дитині брати до дитячого садка анти­септичні препарати. Адже обробляти руки антисеп­тиком діти мають під наглядом дорослого.