Голубинський ДНЗ " Усмішка"








Сторінка фізінструктора

«Тільки в русі і через рух дитина розвивається,

 пізнає світ у його багатогранності,

набуває нових умінь, гартує тіло.»

 Я.А. Коменський

Одне з основних завдань Голубинського  дошкільного навчального закладу збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини.Голубинський ДНЗ «Усмішка» працює за програмою «Українське Дошкілля».  В закладі працює 6 вікових груп, з них дві – ясельного, дві – молодшого, одна – середнього і одна – старшого віку. Загальна кількість дітей в садку –  130.

В дошкільному закладі «Усмішка» крім занять  з фізичного виховання діти оздоровлюються та загартовуються різними засобами, а також додатково відвідують гуртки фізичного виховання «Чемпіон» та гурток хореографії. (див. фото: 001, 002, 003, 004, 005, 006, 007, 008, 009).

 

Територія садочку займає 0,8га, добре озеленена, на ній збудовані алтайки, пісочниці, а також споруджений дитячий майданчик, волейбольне поле, спортивні споруди (дерев’яні)  для проведення різних фізичних вправ. У 2012 році в садочкувідкрився спортивно - хореографічний зал. У спортивномузалі проведений поточний ремонт. Придбаноспортивнийінвентар: великі та маліспортивнім’ячі ,обручі, скакалки, кубики, кільцекид  і т.д.Виготовленоінвентар для оздоровлення, загартування: ребристідоріжки, рукавички, мішечки. За останні 3 роки на оформлення спортивного майданчика ,придбання спортивного інвентаря,  та хореографічногогурткавитраченоприблизно 15.000 грн.

В садку працює медичний кабінет, яким керує медична сестра – Гога О.В.. (див.фото: 022, 023) Робота медичної сестри полягає:  1) організаціїна робота(ведення обов’язкової медочної документації, участь у нарадах на яких розглядають питання фізичного виховання та зміцнення здоров’я дітей). 2) лікувально – профілактична робота (прийом дітей, складання перспективного та щоденного меню, проведення антропометричного вимірювання дітей, прийом якісних продуктів, проведення вітамінізації, складання та затвердження плану оздоровлення дітей). 3) оздоровча робота(загартовуючи процедури, фіто – чаї з лікарських трав для профілактики простудних захворювань, дотримання санітарно гігієнічних вимог). 4) санітарно – просвітницька (проведення співбесід з батьками, випуск санбюлетнів за різною тематикою). Після танцювальних та спортивних занять діти відвідують кабінет медичної сестри, де п’ють лікувальний чай, що є профілактикою простудних захворювань. Також медична сестра веде документацію: 1) журнал здоров’я працівників харчблоку; 2) журнал бракеражу готової продукції; 3) журнал бракеражу сирої продукції; 4) журнал антропометрії дітей; 5)журнал огляду на педикульоз і коросту; 6) журнал вітамінізації; 7) журнал дачі антиструміну; 8) журнал температурного режиму; 9) журнал контролю медоглядів працівників.

В Голубиському  ДНЗ з 10.02.2014 по 14.02.2014 р. було проведено тиждень здоров’я  мета якого - охоплення усіх дітей різними формами фізичного виховання протягом тижня, активізація оздоровчої роботи на свіжому повітрі.      На протязі «Тижня здоров’я» було забезпечено проведення загартовуючих процедур: обтирання рукавичкою, ходіння по ребристій дошці та «доріжці здоров’я» (з камінців), виконання гімнастики  пробудження , вживання фіто чаю, релаксація тощо(див. фото: 010, 011, 012, 013, 014, 015, 016, 017, 024, 025, 026, 027)

Проведено конкурс на кращу снігову бабу, а також спортивні   змагання між молодшими групами, а на завершення тижня здоров’я відбулося спортивне свято «Врятуємо Білосніжку» в старшій групі.  

В Дошкільному закладі існує гурток з фізичного виховання який має назву «Чемпіон». Він заснований в 2011р., керівник гуртка:  Іванчо Я.І. Освіта повна вища, кваліфікація вихователь дітей дошкільного віку та організатор фізичного виховання в дошкільному закладі. Акомпаніатор: Сідор – Кацай І.М., повна вища освіта. Гурток відвідують середня та старша групи. Робота гуртка полягає в тому що в зимній період діти займаються лижним спортом , катанням на санчатах, ліплять сніговиків. В теплий період діти займаються велоспортом, волейболом,баскетболом,  беруть участь у конкурсах, естафетах та змаганнях.(див.фото: 038, 039,040, 041, 042, 043, 04, 045, 046, 047, 048, 049, 050). Але найбільш цікавим видом діяльності дітей є рухливі ігри, вивчають ігри у воді, з елементами повзання і лазіння, та ігри з м’ячем. Рухлива гра із м’ячем  потребує певної напруги мисленнєвоїдіяльность дітей: аналізу ситуації, прийняття рішень, відповідно обстановці, передбачення можливих дій противника. Гра в баскетбол – командна, спільні дії гравіців, у ній обумовлені єдиною метою. Вона складна й емоційна, включає у собі швидкий біг, стрибки, метання, здійснювані в оригінально задуманих комбінаціях, проведених при про протидії партнерів у грі. Гра в баскетбол відрізняється від рухливих ігор більшою впевненістю. Склад команд обмежується встановленим числом учасників, а тривалість гри – певним часом. Вона має встановлені правила, які визначають точність рухових дій, проводиться за участі судді. Обов’язковими є правильна розмітка майданчика, відповідне обладнання та інвентар.

  РОБОТА ХОРОГРАФІЧНОГО ГУРТКА

Керівник : Сідор – Кацай І. М

Акомпаніатор : Луца В.Ю.

         Хореографічний гурток працює з вересня місяця 2012р. Робота гуртка проводиться два рази на тиждень: вівторок і четвер. Його відвідують вихованці середньої «Ромашка» (25 дітей) та старшої груп «Краплинка» (17 дітей).  Свої досягнення діти показують перед батьками на загальні свята. За період існування вивчили та  показали такі номери: «Танець дівчат з віночками», «Танець каченят», «Барбарики», «Весняний хоровод для мам», та ін…

 Хореографія – мистецтво, улюблене дітьми. Своє завдання бачить в тому, щоб допомогти дітям проявити власні потенційні  можливості,  дані їм від народження, які є в кожної дитини.  Хореографічне мистецтво має особливу можливість різнобічно впливати на дитину.

 Дуже важливим у розвитку дитини дошкільного віку є відвідування вистав, концертів, але    найбільш ефективною є безпосередня хореографічна діяльність дитини. Потреба в руховій активності у дітей дошкільного віку настільки велика, що лікарі називають цей вік «віком рухової марнотратності». Тож саме заняття з хореографії допомагають реалізувати цю потребу, адже різноманітність рухів дозволяє розвивати не лише відчуття ритму , укріплює кісткову систему та мускулатуру, стимулює пам'ять, увагу, мислення та уяву дитини. Також слід відмітити, що діти,які займаються хореографією, набагато менше хворіють ніж їхні однолітки.

В дошкільному закладі художньо-естетичний розвиток, який включає в себе музичну діяльність, розвиток музичної виразності руху будується за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське Дошкілля» та має свою методику.

         Навчання хореографії – це завжди діалог, навіть коли учень зовсім ще маленький, але не зважаючи на це, від його наполегливості, ціле направленості в бажанні освоювати таємниці мистецтва танцю залежить успіх спільної праці.

 Хореографія-мистецтво синтетичне. Воно дозволяє вирішувати завдання фізичного, музично-ритмічного, естетичного та в цілому психічного розвитку дітей.

Заняття з хореографії в дошкільному закладі направлені на:

- зміцнення здоров’я дошкільнят

- розвиток сили, витривалості,спритності,гнучкості, координації рухів, вміння долати труднощі, загартовувати волю;

- формуванню відчуття ритму, темпу, виконавський навичок в танці та естетичного смаку;

-формування манер красивої ходи, осанки, виразність рухів тіла;

- позбутися сором’язливості, замкнутості, комплексів;

- навчати радіти досягненням інших та робити особистий вклад в спільний успіх.

Хореографія-прояв дитячої індивідуальності.З давніх часів відомо вплив поєднання руху і музики на стан здоров'я людини. Чим раніше дитина почне чути приємну їй музику і супроводжувати її ритмічними рухами, тим активніше почнеться розвиток усіх сенсорних каналів, необхідних у житті.

Танцювальний напрям занять з малюком пов'язано з високою виразністю і емоційністю даної форми руху, її позитивним впливом на психічне самопочуття, вдосконалення координації рухів, формування красивої ходи. 

Ранкова гімнастика обов’язкова складова організації життєдіяльності дітей у дошкільному навчальному закладі . Вона сприяє поглибленню дихання, посиленню кровообігу, обміну речовин, розвитку різних груп м’язів, правильній поставі, розгальмовуванню нервової системи після сну, викликає позитивні емоції. Головна вимога до гімнастики у літній період – проведення її на свіжому повітрі, а взимку- у добре провітреному приміщенні. Для підвищення опірності організму до несприятливих кліматичних умов одяг під час виконання вправ має бути легким. Добір вправ у комплексі визначається з урахуванням можливостей і стану здоров’я дітей певного віку, а також їхніх індивідуальних особливостей. Вправи повинні бути прості та доступні для виконання, доцільно включати біг, ходьбу, стрибки, інші вправи для різних груп м’язів.Тривалість ранкової гімнастики: для дітей раннього віку – 4-5 хв., молодшого дошкільного віку – від 6 до 9 хв., старшого – 8-12 хв. Комплекси ранкової гімнастики розучуються на заняттях з фізичної культури, діють 2 тижні з ускладненням на другому. Гімнастика після денного сну проводиться після поступового підйому дітей у спальні, групових.

Гімнастика після денного сну проводиться після поступового підйому дітей у спальній, групових кімнатах або залі. Комплекс такої гімнастики включає загально розвивальні вправи на різні м’язові групи зі зміною вихідних положень та спеціальні вправи для формування стопи і постави. Тривалість від 6 до 9 хвилинзалежно від віку дітей. (див.фото : 010,011, 012)

Точковий масаж проводиться на протязі дня у середній і старшій групах. Його ефективність залежить від налаштування дітей на позитивний результат, зосередження їхньої уваги на масажі. Для проведення масажу можна використовувати ефірні олії. Олія повинна мати легкий свіжий запах, який, насамперед, має подобатися дитині. Масаж рефлекторної зони голови проводиться подушечками пальців рук, стискаючи та обертаючи мочку вуха. Обидва вуха масажують одночасно. Іншою рефлекторною зоною голови є великі пальці стоп. Подушечками пальців рук розминаємо та розтираємо їх. Масаж рефлекторної зони, що впливає на хребет проводиться подушечками пальців рук по внутрішньому краю стопи від великого пальця до п’яти.(див.фото :018, 019, 020, 021)

Загартувальні процедури система заходів, спрямованих на підвищення опірності організму дітей, розвитку в них здатності швидко й без шкоди для здоров’япристосовуватися до змінних умов навколишньогосередовища. В садочкузастосовується два видизагартувальнихзаходів: повсякденні та спеціальні. До повсякденних належать: відповіднийтемпературний режим, застосуванняширокоїаерації, використанняпрохолодної води для миття рук, обличчя, полоскання рота, горла. Спеціальнізагартувальніпроцедури – повітряні і сонячніванни, різноманітніводніпроцедури (наприклад: сухе та вологеобтираннятіла махровою рукавичкою, обливанняніг, тіла), сон при відкритих фрамугах тощо. При використанніводних процедур температура води поступовознижуєтьсявідповідно до встановлених норм. (див.фото : 013, 014, 015, 016, 017)

Фізичнізаняттярозлядаються як цілеспрямована та унормована форма організованоїнавчально – пізнавальноїдіяльності з фізичноїкультури та формування основ здорового способу життя. Вони даютьзмогу систематично, послідовноформувати, закріплювати й удосконалюватируховівміння та навички, розвиватифізичніякості, даватидітямсапеціальзаняття та прищеплювати потребу в повсякденнихзаняттяхфізичною культурою, оптимізуватируховудіяльність. Організованенавчання у форміфізкультурних занять проводиться, починаючи з третього року життя.(див.фото: 056,057,058)

Тривалість занять для дітейраньоговіку – 15-20 хв., молодшого – 20-30 хв., старшого – 30-40 хв.  Тривалістьчастинзаняття (вступної, підготовчої,  основної і заключної) та обсягматеріалу не постійні, вони змінюютьсязалежновідзавдань, умов проведеннязаняття. (див.фото : 028, 029, 030, 031, 032, 037).Обов’язковіумовипроведення занять з фізичноїкультури: вологеприбираннязали, провітрюванняприміщення, підготовкафізкультурногообладнання та інвентарю. Обладнання та інвентармають бути безпечними у використанні, естетичнопривабливими та відповідативікувихованцям за розмірами, вагою тощо.Одяг та взуттядітейдобираються з уразуванняммісцяпроведення занять і пори року.

Вихованці поза садком відвідуютьспортивнісекції: футболу і каратетакожприймають участь у районнихзмаганнях та займаютьпризовімісця.Секцію футболу відвідуєвихованецьстаршоїгрупиФенинецьСавелій. Секцію карате відвідуютьвихованціПукіш Павла та ФізерСтаніслав.(див.фото : 033, 034, 035, 036)

В 2013 – 2014 роцівиховательСтегураМаріяЮріївнанапрямкоматестаційноїроботиобралафізичнийрозвитокдитини. Вихователямибулопереглянуто ряд занять: «Веселі моряки», «Спортсмени», «Друзінашіменші», «Папір не тільки для малювання», «Захисники води», фізкультурно – валеологічнезаняття «Цілюща сила кольору».  Вся робота вихователябуласпрямована на формуваннядитини як цілісноїособистості. Завданнязробитизаняття з фізкультури і іншіформифізичноговихованнязахоплюючими, неповторними, сучасними. (див.фото : 051,052,053,054,055)